April 27, 2007

Nesimtirea, efect secundar al needucarii?

In primul rand cel mai bun lucru la acest post este faptul ca din cati citesc, nimeni nu site daca este sau nu vorba de el. E mai bine fara exemple, poate pe langa cei despre care vorbesc, in general, se mai simt si altii.
Ok, acum despre ce este vorba. Vreau sa precizez ceva despre mine, cand ma duc in vizita, la o matusa, la un prieten de familie sau chiar la un coleg/prieten incerc sa fiu cat mai cu bun simt. Mi se ofera ceva, daca vreau neaparat servesc, daca nu spun un simplu "nu mersi" si gata. Niciodata (exceptand perioadele de cand aveam 5 ani) nu cred ca am fost la cineva, am vazut ceva si am luat fara sa-i cer voie gazdei. Fie ca era vorba de o eugenie, de o lama Orbit, o felie de paine sau orice altceva. Acum sa iei fara sa te vada gazda deja se numeste furt as putea spune. Imi este sete de mor, si chiar simt nevoia sa beau ceva si vad o sticla de suc, intreb frumos daca pot sa ma servesc si eu, daca nu, trebuie sa aiba apa de la chiuveta. Am vazut ceva si imi este pofta, la fel, intreb civilizat daca se poate sa servesc.
Destul despre mine, acum sa zic ce mi s-a intamplat, in primu rand o faza care nu o pot uita, nu a fost cine stie ce, dar mi s-a parut lipsit de bun simt. Vine un coleg la mine si dupa ceva timp vede pe dulap un pachet de gume Orbit si le ia. Dupa ce-l vad eu si-l fac atent imi zice daca pot sa i-l dau lui. Ii zic daca vrea sa ia una, nu tot pachetu si parca as fi vorbit cu peretii, tot il ia. Hai, sa zicem ca vroia sa faca o gluma, bun, dar de ce a plecat cu el acasa? Si daca era gluma, de ce s-a obisnuit si cand prinde asa ceva pe la mine nu se poate abtine sa nu le ia, oricum degeaba zic eu 'nu'. Daca vad ca cineva imi cere ceva, si vad ca isi doreste acel 'ceva' i-l dau cu cea mai mare placere, dar cand vad ca le ia fara sa ceara voie si nici macar nu ma asculta cand ii zic sa le puna la loc, cum poti da acel lucru cu placere, si sa nu-ti para rau. Ce sa facem, de acum trebuie ascunse unele lucruri cand vin colegii pe la tine.
Alta problema ar fi cu majoritatea care vin pe la mine, ca e vecin sau coleg sau prieten. Eu de obicei nu prea beau apa, mi-am facut un obicei prost sa beau numai cola, si-mi tin sticla de suc langa pat sau langa masa unde este asejat pc-ul. Asa pana aici nimic prea ciudat. Acum cand vine cineva mai sus mentionat pe la mine nu se poate abtine sa nu bea si el 'o gura' de juma' de sticla de suc, in majoritatea cazurilor fara sa ceara voie. Sau mi s-a mai intamplat altceva, mult mai urat din partea celor care fac asa ceva, sa se serveasca de mai multe ori, mai stau ei 5 minute, mai ia cate o gura de suc, si asa mi se duce mie sucu' imediat. Poate vi se pare ca ma ambalez degeaba, dar urasc sa se serveasca cineva fara sa-mi ceara voie, mai ales ca eu sunt gazda, si sa mai si manance/bea in nesimtire. Am mai fost si eu pe la lume, am mai cerut si eu, dar imi era deajuns un pahar. Nici nu aveam nevoie de mai mult, deja aveam impresia ca deranjam prea mult. Dar ce sa facem, se pare ca sunt din ce in ce mai putini oameni cu bun simt. Eu totusi sper ca din cei care citesc, macar o parte din ei sa-si dea seama, si sa se schimbe, nu zic pentru mine sau pentru cand vin la mine, zic pentru ei, sa nu aiba si alta persoana aceeasi parere despre ei ca si mine. De la lipsa de bun simt ajungem la needucare. Daca parintii nu au reusit sa-i educe, macar sa se educe singuri (eu cred ca singur am facut mai totul, nu a fost nevoie sa ma invete cineva, doar sa ma atentioneze cineva cand nu faceam ceva corect, si tocmai asta fac si eu, atentionez pe altii, poate-si dau seama si nu mai fac asa ceva).
Ce am mai observat la scoala. Mie cel putin mi se pare normal cand cineva isi cumpara pachet, sa-l manance el, nu altii. Nu cred ca am sarit eu pe cineva sa-i cer sa-mi dea si mie, cand l-am vazut ca manca in pauze. Dar daca iau eu ceva, sau altii (din cate am vazut prin clasa) deja trebuie sa imparta cu un sfert de clasa. Mi se pare corect si civilizat sa le ofere si celorlalti, dar nu mi se pare civilizat din partea celorlalti sa accepte fiecare. Ganditi-va, de la o punga de chips-uri daca ai imparte cu 20 de persoane, ce ti-ar mai ajunge si tie? Mai tine de foame, sau macar de pofta? Nu prea cred. Si asa ajungem sa ne ducem la magazin si sa terminam pe drum pachetu' sau na, mai nou sa stam pe afara pana terminam, si dupa aia ne ducem in clasa.
Mai sunt destule de vorbit pe seama asta, chiar multe, dar o lasam pe un "part 2"

3 comments:

Anonymous said...

Eventual ai face bine sa scrii si niste nume..asa sa vada omul ca despre el e vorba ..sa nu spuna dupa aia ca il vorbesti pe la spate...cred ca e mult mai corect asa....parerea mea umila de om care nu are inca blog...un mesaj colegilor tai..care au facut revelionul la tine si au spart sticlele de sampanie exact langa masina mea de a trebuit sa matur eu de parca eu as fi baut sampanie...le aduc aminte ca nu i-am uitat..si la prima abatere....nu le-as dori sa afle...cu stima si respect..Cosmin

darky said...

Pay nu prea-mi place sa dau nume, nu vreau sa le spun in fata, mai bine sa-si dea ei seama. Nu vreau sa par nesimtit sa zic despre cine e vorba, asa e mai bine. Poate din ce ai zis tu, isi dau seama despre cine e vorba mai exact.

Anonymous said...

Bai sa stii ca ai dreptate aici. am si eu in clasa care mananca in pauze, iar cand iau si eu ceva sar toti pe tine de parca nu au mai mancat de o luna de zile. buna treaba cu blogul asta. Cred ca stii cine sunt... bogdan sigur, cine altcineva, "harci"